estherpersson

Alla inlägg under november 2013

Av esther persson - 6 november 2013 22:24

Hej
Har inte kunnat blogga idag för att jag ha pluggat och fixat tills simprovet imorgon! Vill verkligen inte simma med klassen D: men det kommer säkert gå bra :D Ska gå och lägga mig nu :) Vet nt vad jag ska blogga om nu men aja..
Kort inlägg
Xoxo Esther

Av esther persson - 5 november 2013 17:22

Hej snart kommer pappa hem med china mat :) Nu kollar jag på film, som sagt har jag inte gjort så mkt idag förutom att jag var på Solvalla och pluggat :)

Imorgon ska jag till skolan, bajs!! Jag börjar 20 i 9 D: Slutar som vanligt fem över tre!

Xoxo Esther

Av esther persson - 5 november 2013 14:16

Har gjort en ny header! Vad tycks?


Idag har jag och astrid åkt till solvalla, för astrid ska typ praoa på häst sjukhuset där ;) Hon ska typ vara med på operationer! Jag har gjort lite läxor och pluggat till provet på fredag D: Är ju ledig idag oxå, lyx! Men imorgon börjar skolan igen D: Så om 24 timmar är jag i skolan! Hemskt :D

Nu ska jag gör ingenting ;D


xoxo Esther

 


:)

Av esther persson - 4 november 2013 11:11

Av esther persson - 4 november 2013 10:47

Hallojsan!

Nu har jag presic kommit hem från utvecklingsamtalet. Det gick väldigt bra tycker jag själv :)

Behövde gå upp kvar över 7... Utvecklingsamtalet började kl nio och det tar typ tre kvart till skolan. Jag tycker det är skönt att ha det tidigt på morgonen på måndagen istället för att ha mitt på dan på tisdagen som jag hade förra gången :l


Idag är jag ju ledig, imorgon också för andra halvan ska göra imorgon :)  Idag ska jag göra läxor, ska läsa typ 20 sidor i 'Tusen gånger starkare' och plugga till svenska provet som vi har på fredgan ;( 


På onsdag börjar ju jag skolan, men det är bra för onsdagar är chill dagen ;D På torsdag ska vi simma med klassen, hatar att simma med klassen D: 200 bröstsim och typ 50 ryggsim! Vi ska hämta en 50 kg docka på botten av poolen D: Men den väger ju inte 50 kg när den är i vattnet då väger den typ mindre. Vi väger ju mindre i vattnet. Själv vet jag faktiskt inte varför...


På fredag har vi ju svenska prov, men det är typ på ordklasser. Vi ska ha prov på pronomen,adverb,konjunktioner,predikat och subjekt.

Nu ska jag plugg!


Xoxo Esther <3

Av esther persson - 3 november 2013 16:22

Hej idag har det varit en chilldag :) På morgonen gjorde jag två mackor och varm chocklad med grädde :) Sen satte jag mig och kollade på tre filmer! Har inte gjort så mycket idag XD Har fortfarande pyjamasen på! Astrid har precis kommit hem från något stall där hon och pappa har ridit islandshästar :) Pappa har lovat mig att vi ska åka go-cart snart :D Längtar!! Nu ska jag kolla på en till film :) Imorgon börjar skola...
Men inte för mig!! Alla i min skola är lediga på måndag och tisdag för att det är utveckling samtal!

Xoxo Esther

Av esther persson - 2 november 2013 15:04

Hej!

Har varit i stallet idag och red Labolina. Det gick jätte bra hon klara skänkelvikning och framdelsvändning, hon är ju trots allt 4 år. Det gick verkligen super tills galoppen..

Hon råkade snubla och hon trilla på fram benen och jag trilla över henne och så galopperade hon över mig xD Det gick ganska bra, hon trampa mig på låret,magen och höften!


Aggi red pinja, det gick jätte bra för henne såg det ut som iallafall, men pinja är jätte jobbig när man ska göra skänkelvikning för hon bara viker halsen åt höger och vänster.

Astrid red Niwka och amanda red Benjamin.


Snart kommer mina kusiner med deras nyfödda barn, Tor ;) Längtar!

Nu ska jag kolla på film :)

Ciaooooooo!


Xoxo Esther

Av esther persson - 1 november 2013 18:56

Jag och Vendela försökte ju göra slush, men det gick inte så bra! Jag kom på efter att vi hade gjort fel xD Så det blev bara vanlig läsk :) Vi bakade oxå muffins, chocklad muffins tror jag ;) Sen kollade vi på film, vi kolla på 'Grinchen'.

Då får man lite jul stämningen :)



Nu sitter sitter jag i soffan och myser.
Tänd ljus och tv på!

Pappa ska komma med sushi :) Favorit mat!!!

Xoxo Esther

Presentation


He jag är en glad tjej som älskar hästar och ridning! I den här bloggen kommer ni läsa om mig,mina kompisar,hästar och vad som händer i mitt liv :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad vill ni läsa om i den här bloggen?
 min dag
 hästar
 min fritid
 allt

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards